Reforma systemu kolejowego w Poznaniu: inwestycja za 1,4 mld zł zakończy się do końca 2027 roku

Zarząd PKP Polskie Linie Kolejowe zatwierdził umowę na tworzenie szczegółowych planów oraz realizację prac konstrukcyjnych, które umożliwią modernizację obwodnicy kolejowej w Poznaniu, tak aby mogły nią kursować pociągi pasażerskie. Ta inwestycja, opiewająca na sumę około 1,4 miliarda złotych z funduszy państwowych, powinna być zakończona najpóźniej do końca roku 2027.

Celem nowych działań jest stworzenie w Poznaniu efektywnego systemu transportu kolejowego. Nowa infrastruktura umożliwi mieszkańcom aglomeracji poznańskiej szybkie i wygodne przemieszczanie się pociągami na terenie samego miasta Poznania oraz okolicznych obszarów.

W wyniku inwestycji powstaną nowe przystanki kolejowe, co znacznie ułatwi dostęp do ekologicznego środka transportu dla wielu osób. W sumie zaplanowano budowę siedmiu nowych przystanków oraz modernizację jednego ze starych. Te nowe punkty będą zlokalizowane w strategicznych miejscach rozwijających się dzielnic miasta: w pobliżu ulicy Starachowickiej (przystanek Poznań Zieliniec), przy ulicy Gdyńskiej (przystanek Poznań Koziegłowy), w obszarze ulicy Naramowickiej (przystanek Poznań Naramowice), obok kampusu uniwersyteckiego w okolicach ulicy Stróżyńskiego (przystanek Poznań Piątkowo), przy ulicy Sucholeskiej (przystanek Poznań Suchy Las), w okolicy ulicy Folwarcznej (przystanek Poznań Franowo), na ulicy Kobylepole (przystanek Poznań Kobylepole) oraz w rejonie ulicy Szumana w Nowej Wsi (przystanek Swarzędz Nowa Wieś).