Rewolucja na ul. Obornickiej: Nowa nawierzchnia, lepsze bezpieczeństwo i komfort w Poznaniu!

Modernizacja ul. Obornickiej na poznańskich Podolanach to inwestycja, którą z pewnością zauważyli wszyscy mieszkańcy tej części miasta. Na odcinku ponad 700 metrów, odnowiono nie tylko samą jezdnię, ale przeprowadzono również szereg prac, które mają wpłynąć na bezpieczeństwo, komfort oraz funkcjonalność tej ważnej arterii. Tak szeroko zakrojony remont był możliwy dzięki połączeniu działań Zarządu Dróg Miejskich z inwestycją spółki Aquanet, która wykonała tu nową kanalizację sanitarną i sieć wodociągową.

Nowa nawierzchnia i rozbudowa remontu

Na długo przed zakończeniem robót, kierowcy mogli zauważyć utrudnienia związane z wymianą starych, wyeksploatowanych warstw asfaltu. W trakcie prac zdecydowano się rozszerzyć zakres inwestycji o kolejny fragment – około 100 metrów w okolicach skrzyżowania z ul. Mateckiego. Całość kosztowała blisko 130 tysięcy złotych. Zainstalowano nową warstwę ścieralną, a także wzmocniono pobocza, co ma znacząco podnieść bezpieczeństwo użytkowników drogi, zwłaszcza w miejscach o wzmożonym ruchu pojazdów i pieszych.

Przystanek bardziej przyjazny wszystkim

Ważną częścią modernizacji stał się remont przystanku autobusowego „Hulewiczów” (kierunek: rondo Śródka). Nowa nawierzchnia to tylko jeden z elementów – zadbano także o wprowadzenie specjalnych oznaczeń fakturowych, których zadaniem jest wsparcie osób z niepełnosprawnościami wzroku podczas korzystania z komunikacji miejskiej. To udogodnienie, na które od lat czekało wielu mieszkańców.

Nowy układ ruchu – co się zmieniło?

Przebudowa ul. Obornickiej to nie tylko prace budowlane, ale też szereg zmian w organizacji ruchu. Dla uspokojenia sytuacji na Podolanach, utrzymano jednokierunkowy ruch na fragmencie ul. Drwęskiego przylegającym do Obornickiej. Jednocześnie uniemożliwiono skręt w lewo z ul. Omańkowskiej na Obornicką – kierowcy, którzy chcą jechać w stronę Suchego Lasu, muszą teraz wybrać trasę przez ul. Szarych Szeregów i skorzystać z węzła przy wiadukcie Narutowicza. Dodatkowa korekta osi jezdni na skrzyżowaniu Obornickiej z Mateckiego i Omańkowską ułatwia wymijanie się samochodów i ma korzystnie wpłynąć na płynność ruchu.

Unowocześniona sygnalizacja świetlna

Duże znaczenie dla codziennych użytkowników ma przebudowa sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu Obornickiej, Drwęskiego i Hulewiczów. Został tu wydzielony nowy pas do lewoskrętu, szczególnie istotny dla jadących w stronę Piątkowa – poprawi to przepustowość skrzyżowania i ograniczy zatory. ZDM zapowiada, że wdrożone zmiany będą jeszcze analizowane, a w razie potrzeby planowane są korekty, przede wszystkim na styku ul. Omańkowskiej z Obornicką, gdzie mieszkańcy zgłaszali najwięcej uwag.

Kiedy koniec prac i na co uważać?

Finał inwestycji przewidziano na połowę września – do tego czasu należy liczyć się z obecnością zarówno tymczasowego, jak i już docelowego oznakowania. Kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność w rejonie prowadzonych prac, bo zmiany w organizacji ruchu wymagają przyzwyczajenia i mogą powodować chwilowe utrudnienia.

Modernizacja ul. Obornickiej to nie tylko wymiana asfaltu, ale całościowa poprawa infrastruktury – od kanalizacji, przez bezpieczeństwo pieszych, aż po nowoczesne rozwiązania dla kierowców. Dzięki temu mieszkańcy Podolan i wszyscy korzystający z tej trasy mogą liczyć na wygodniejszą i bezpieczniejszą komunikację. Oddanie wszystkich prac do użytku jesienią oznacza nie tylko koniec utrudnień, ale początek nowego standardu podróżowania przez północne dzielnice Poznania.